One Supply logo
Berättelsen om den moderna flyttkarlen
Kontoret berättar om vem du är
En bra arbetsmiljö är en framgångsfaktor. På många sätt. Ett snyggt och funktionellt kontor ökar effektiviteten hos dina anställda. De tycker om att gå till arbetet. De är stolta över sin arbetsplats. Trivs över att vara där. De tycker om att visa upp den för kunderna. Samtidigt som den bygger ditt varumärke.

En framgångsrik flytt
– som den borde vara

Vi är er projektledare. Utgångspunkten är att vårt arbete inte ska störa er kärnverksamhet. Vi håller samman alla delar i förändringsprocessen så att slutresultatet blir det ni är ute efter. Första steget är att vi gör en kravspecifikation tillsammans på alla de aktiviteter som ska genomföras. Det kan vara från att säga upp eller flytta över befintliga drifts- och serviceavtal till att avveckla de gamla lokalerna. Och från att upphandla allt vi kommit överens om till att sedan genomföra förändringen på plats. Vi tar även ansvar för slutbesiktningen. Ni har full kontroll hela tiden. Som styrmedel har vi en väldefinierad budget och en detaljerad tidplan. Den följs upp löpande och samtliga aktiviteter redovisas.

Vi lyssnar och beskriver
vem du vill vara

Det är faktiskt inte så svårt att förändra sin arbetsplats. Att få den att överensstämma med sitt varumärke. Att få den att bli effektivare. Mer personlig. Men om du tycker att det låter svårt, är det nog för att du tänker att du ska göra jobbet själv. Och att du inte kan beskriva hur du vill att din framtida arbetsplats ska se ut och fungera. Du har antagligen helt rätt. Det är därför vi finns. Vi gör det svåra enkelt.
Vem vill du bli?
Det första du tänker på är antagligen vart du ska flytta och vilket intryck din nya adress ska ge. Lugn, det sköter vi. Tillsammans gör vi en behovsanalys och bestämmer sedan vad som passar dig bäst. Vi är vana vid att ta med alla aspekter för att du och dina kunder ska uppfatta företaget på rätt sätt. Att bli det varumärke du vill vara känd som.

Låt oss titta på var du är idag
Rent praktiskt måste vi ta en titt på ditt nuvarande hyresavtal så att det blir ett smidigt avslut. Men framförallt måste vi ta en förhanding om ditt nya. Det kan vi. När förhandlade du om ett hyresavtal senast? Tre - fyra år sedan? Vi förhandlar om hyresavtal varje dag. Precis som vi förhandlar om teknik, inredning, service osv. För oss är upphandlingar vår vardag och helt naturligt. Något som du kan dra nytta av. Vi kan de flesta marknader och har kontakter som du kan dra nytta av. Eller varför inte säga det i klartext; spara pengar.

Det handlar det inte
om att flytta kartonger

En flytt ska innebära ett lyft för företaget och personalen, annars är den inte framgångsrik. Din nya arbetsplats ska vara en plats som du vill gå till. En miljö som du älskar att vara i. Oftast spenderar du mer tid där, än i ditt hem. Därför är det av oerhört viktigt att den är både personlig och fungerar för dina behov. Precis som ditt hem.

Vi förhandlar om hyran och anpassar den till dina behov
Vi har minst lika mycket kompetens som hyresvärden av hyresavtal. Vi leder och driver utformningen av hyresavtalet så att du får det mest fördelaktiga kontraktet. Vi ser även till att lokalen iordningställs på rätt sätt och att ni får lägsta möjliga totalkostnad.
Det finns tusentals lokaler att välja mellan –vi vet var de finns
Vi har letat – och hittat – mängder av lokaler åt mängder av företag. Utifrån era behov, vet vi var de bästa lokalerna finns och hur hyresmarknaden ser ut. Ibland kan det vara det små detaljerna som gör skillnaden om man ska trivas eller inte.
Var så tydliga ni kan. Känn inte att ni är krångliga. Om vi inte era krav tillfredställs exakt, kan vi alltid komma överens med hyresvärden om en ombyggnad innan hyresavtalet skrivs. Vi är vana att förhandla så att båda parter blir nöjda.

Kort sammanfattning av vad vi kan göra för dig:
  • Förstudie
  • Workshops
  • Rådgivning
  • Uppsägning av hyresavtal
  • Behovsanalys och kravspecifikation
  • Lokalsökning
  • Utvärdering av lokaler
  • Upphandling i konkurrens
  • Interiör och möbler
  • Teknisk funktionsbeskrivning
  • Hyresförhandling
  • Projektledning av ombyggnationer
  • Juridik: Fastighetsrätt och hyresrätt.
  • Projektekonomi: Investeringar, kostnader och finansiering.
  • Fastighetsteknik: Byggteknik, IT, telefoni och säkerhet.
  • Arbetsplatsens effektivitet: Funktion, ekonomi och flexibilitet över tid.